flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

П Р А В И Л А поведінки та етики спілкування з людьми з інвалідністю

 

 

КОМПАНІЇВСЬКИЙ  РАЙОННИЙ  СУД

КІРОВОГРАДСЬКОЇ  ОБЛАСТІ

 

Н А К А З

смт.Компаніївка

 

від 22 лютого 2016 року                                                                                № 2-ОД

 

Про відповідальну особу

 

      З метою реального покращення доступу осіб з обмеженим фізичними можливостями до правосуддя та до інформації про судові послуги, їх обізнаності про судову систему, розуміння та підтримку збоку  громадськості  проблем та потреб, які існують у даної категорії осіб, Н А К А З У Ю :

 

          1. Визначити відповідальною особою помічника судді Компаніївського районного суду Кіровоградської області Сабадаш Тетяну Євгеніївну (робочий телефон - 05(240)2-02-88, мобільний телефон 0966145711) за доступ до приміщення суду осіб з обмеженими фізичними можливостями до правосуддя, надання допомоги при ознайомленні з документами, супроводження особи з інвалідністю в приміщенні суду, допомоги при написанні заяв, клопотань або інших процесуальних документів, пільг щодо сплати судового збору та дотриманням Правил поведінки та етики спілкування з людьми з інвалідністю, взаємодію з громадськими організаціями інвалідів.

          2. Суддям Компаніївського районного суду Кіровоградської області забезпечити особам з обмеженими фізичними можливостями здійснення правосуддя на засадах рівності всіх учасників судового процесу перед законом, створення умов при яких кожному учаснику судового процесу гарантується рівність у реалізації наданих процесуальних прав та у виконанні процесуальних обов’язків, передбачених процесуальних законом та у відповідності до статей 11, 29, 39, 55 Цивільного процесуального кодексу України, статті 68 Кодексу адміністративного судочинства України, статті 68, 44 Кримінального процесуального кодексу України, статей 55, 124 Конституції України, статті 9 Конвенції, статей 2, 9 Закону України «Про судоустрій і статус суддів».

          3. З метою покращення доступності людей з інвалідністю до судочинства застосовувати стаціонарні системи відеоконференцзв’язку  для проведення судових засідань у режимі відеоконференції, підсистеми «Електронний суд».

          4. Заступнику керівника апарату суду для забезпечення інформаційної доступності громадян з інвалідністю розміщувати друковану інформацію збільшеним шрифтом та розміщувати в освітлених місцях, для забезпечення правової доступності розміщувати актуальну інформацію про роботу суду на веб-сторінці суду.

          5. Працівникам апарату суду та суддям дотримуватись етики спілкування з людьми з інвалідністю (додаток до цього наказу).

          6. Зміст цього наказу довести до відома відповідальної особи            Сабадаш Т.Є., суддів та працівників апарату суду.

 

          7.Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

 

 

Голова Компаніївського

районного суду Кіровоградської області                                В.С.Червонописький

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

до Наказу від 22.02.2016 року

№ 2-ОД

 

П Р А В И Л А

поведінки та етики спілкування з людьми з інвалідністю

 

 

Оскільки на даний час приміщення суду є недоступними для осіб, які мають проблеми у пересуванні і користуються допоміжними засобами, особливо для тих, які пересуваються в кріслі-візку, до багатьох приміщень людина в кріслі-візку навіть не може потрапити в двері суду при вході, в такому випадку необхідно:

           - забезпечити особі з інвалідністю можливість повідомити працівників суду про необхідність отримати послугу і допомогу. В такому випадку потрібно забезпечити можливість зконтактувати з адміністрацією. Важливо, щоб був при цьому двосторонній зв’язок: не кнопка дзвінка виклику персоналу, а переговорний пристрій з відеокамерою (домофон), розташований в зоні досяжності людини, яка сидить в кріслі-візку;

          - після з’ясування причини звернення за посередництвом домофону до особи з інвалідністю виходить уповноважений представник адміністрації чи канцелярії суду. При потребі потрапити в будинок /приміщення суду з’ясуйте – як допомогти щоб проїхати в дверях, переїхати через поріг, піднятися по сходах тощо. При потребі перенести людину у візку запитуйтеся, за які частини візка можна брати, щоб піднімати. Не хапайтеся без попередження за крісло-візок.

          1.Дотримуватись таких правил поведінки з людиною у візку з вадами опорно-рухового апарату:

         -      не можна самовільно без дозволу котити візок;

         -      при спілкуванні обличчя співрозмовників мають бути на одному рівні (треба присісти або сісти поруч на стільці);

         -     при спілкуванні з людиною в кріслі-візку, яка є разом із супроводжуючою її особою, потрібно в першу чергу звертатися і розмовляти з нею, а не із супроводжуючою особою;

         -      часто люди у візку бояться звертатися про допомогу. Треба зробити крок назустріч і спитатися - чим можна допомогти. Допомога має бути ненав'язливою і не надмірною.

 

          2. Дотримуватись таких  правил поведінки з людиною з вадами слуху і мови:

          -      при розмові з нечуючими необхідно дивитися безпосередньо на співрозмовника, повільно і чітко промовляти слова із виразною мімікою. Важливо, щоб джерело світла не було за вашою спиною, бо в такому випадку ваше обличчя буде затінене;

         -      необхідно мати можливість спілкуватися за допомогою переписки: мати листки паперу, блокнот, ручку/олівець тощо. Звичайно, треба писати читабельним почерком, не формулювати довгих фраз;

         -      не затемнювати обличчя, особливо уста, і не закривати його руками, волоссям тощо;

         -      щоб привернути увагу людини, яка не чує, необхідно торкнутися її злегка за плече або помахати до неї рукою. Починати розмову після того, коли вас помітили. Кричати не варто;

         -      якщо нечуюча людина користується послугою сурдоперекладача, то при спілкуванні необхідно дивитися на того, хто звернувся за послугою. Тобто, на нечуючу людину, а не на перекладача;

 

         3. Дотримуватись таких правил поведінки з людиною з вадами зору:

         -      спілкуючись із незрячою людиною, необхідно представитися хто ви, які маєте повноваження, після чого запитати - чим допомогти;

         -      при супроводі у приміщенні необхідно попереджувати про перешкоди, які є на шляху, наприклад: «зараз будуть сходи, двері з порогом тощо». При можливості озвучувати інформацію про оточення;

         -      якщо незрячу людину припровадили до кабінету службової особи, необхідно інформувати, куди її привели, назвати цю людину і інших присутніх;

         -      якщо збираєтеся читати, попередьте про це;

         -      не можна замінювати читання будь-якого документу його переказом, особливо, якщо при цьому треба поставити підпис;

         -      не можна тягнути незрячу людину за собою. Треба попередити про необхідність руху та чітко пояснити - куди потрібно прямувати.